Food of the day

Man kan tro att jag driver en matblogg, men så är inte fallet. Dock spenderar vi mycket tid med att äta och det främst på helgen.

Idag började vi dagen med att möta upp Paul och Claire över frukost på Seven Seeds. Jag älskar alla underbara kaféer i denna stan.

20110918-191324.jpg

20110918-191423.jpg

20110918-191514.jpg

På väggen kunde man hänga upp sin cykel, istället för att låsa fast den vid stolpen på utsidan som vi gjorde, tror min underbara röda cykel hade passat finfint på den där väggen!

20110918-191708.jpg

Johannes har tjatat hål i huvudet på mig över hur gott kaffe det finns i Australien. Någon får väl komma ner och kolla om det stämmer, då jag inte ens dricker kaffe…

Efter frukost vandrade vi runt stan i några timmar, innan vi mötte upp Jerry och Lucia för att äta lite mer.

20110918-191952.jpg

Johannes åt en jättehamburgare.

20110918-192045.jpg

Jag åt en form av öppen kycklingwrap, gott och nyttigt 😉

Nu är vi båda däckade, jag ligger i soffan och kollar på Mad Man medan Johannes ligger i sängen och försöker förstå sig på hur han skall fixa sin australienska skatteåterbäring, det verkar gå sådär…

Kommentera

