The weekend

Här kommer en bildbonanza från helgen.

I fredags mötte jag upp Katie (till höger) och tog några glas vin tillsammans med hennes kollegor.

Efter några drinkar insåg vi att vi måste äta också. Vi tog det snabba och billiga alternativet…

…PIZZA!! Men satan i gatan vad god den var.

Efter middagen gick vi vidare till privat fest med några av Katies vänner, dock var inte kameran igång då.

I lördags började vi med frukost på Marios. Jag kan inte få nog av mina eggs benedikt.

Sen var det dags för festival, Parklife!. Och lååång kö för att hämta ut armband.

Väl inne var det dags att börja festa och köpa något att dricka, det var lite större drinkmeny än Way Out West kan man säga…

Våra favoriter blev den härliga blandningen av Bacardi Lemonade och Boag’s öl.

 

Men alltså, alla dessa regler de har överallt! Nu skulle vi helt plötsligt hålla koll på tiden för att veta hur många öl vi kunde köpa per person…??

Vi mötte upp med Johannes vänner, från vänster: Andrew, Jag, Jeffrey, Leigh, Heidi och Ryan.

Jag hade förberett mig väl med vinterjacka, mössa, vantar och halsduk. Det hade inte australiensarna, de frös häcken av sig… Ha!

Sebastian var den första konserten vi såg, riktigt riktigt bra. Se även vilken härlig variation av kläder folk har; parkas och vinterkoftor vs linne och shorts.

Sebastien Tellier hade fina glitterbyxor på sig, men det var svårt att få med på kort.

När Mike Skinner (The Streets) tog av sig tröjan blev alla glada. Festivalen slutade redan klockan 22.00, men som de gamlingar vi blivit tyckte vi det var ganska skönt. Vi såg Gossip och Lykke Li, klättrade lite i träd och gjorde alkotest innan vi gick vidare till Moises födelsedagsfest.

Dagen efter var jag lite seg och sov extra länge. När jag vaknade så stod det här framdukat på bordet!

Och som efterrätt så fick jag dessa.

Efter frukosten så gick vi på promenad till Rose Street Market som är öppen varje söndag i kvarteret.

Efter att ha vandrat runt i några timmar så var det dags att äta lite till…

Då gick vi till Little Creatures, ett bryggeri som även har restaurang, och åt bakismat.

Pommes, friterat och pizza. Kan man äta bättre man på en söndag? 😉

Sen gick vi hem och slappade i soffan. Det har jag inga bilder på…

One thought on “The weekend

Kommentera

