Accounts officer

Första dagen på jobbet. Så vad är det? Jo, jobbar på ett stort media företag som heter Aegis, de hjälper företag att marknadsföra sig. Precis som Mad Men! När jag var på intervjun och de förklarade vad företaget gjorde så frågade jag om det var som Mad Men; ”exactly” sa de 😉

Min roll är dock inte så spännande. Jobbar som accounts officer, det vill säga, fyller i siffror och kollar upp räkningar etc. Ekonom kan man kanske kalla det. Men jag gillar det. Kontoret är helt nybyggt och har stooora fönster med utseende över stan, dessutom är alla kollegor supersköna och de flesta i min ålder.

20111005-131511.jpg

Vårt fikabord är belamrat med frukt, godis och de senaste skvallertidningarna. Kan ju inte bli bättre. Dessutom har vi en storbildskärm ovanför skrivaren som visar musikvideos hela dagen. Fredagar är tydligen cassual friday (här är det dresscod som gäller) och då dricker vi dessutom drinkar vid skrivborden sista timmen… Längtar till fredag!

20111005-131836.jpg

Min snygga moderna telefon. Redan med mitt namn inlagt.

3 thoughts on “Accounts officer

  1. STORT grattis! Låter som ett kul jobb, du kan ju masa möjligheter att göra staplar och diagram i excell. Det som du ju faktiskt tycker är så kul. (för er som inte vet, så är jag inte ironisk)
    Fick ditt vykort i veckan :O) :O) :O)
    Har du fått mina mms?
    Krameli kram

Kommentera

