Breakfast at Proud Mary

Idag hade vi frukost på ett mysigt ”litet” café med svensk SJ skylt ovanför dörren, Proud Mary.

20111113-152915.jpg

20111113-152935.jpg

20111113-152945.jpg

20111113-152955.jpgJohannes åt något långkok med bönor och pocherat ägg, surdegsbröd samt aioli. 20111113-153006.jpgJag åt rökt lax med sparris, pocherat ägg, majsstuvning samt chippotle smör. Beställde in extra avokado också!20111113-153016.jpgVi var törstiga och beställde in extra kaffe och te. Smakade både pepparmint samt lemongrass och ginger. Pepparmint var bäst.
20111113-153023.jpgi

Jag älskar lördags och söndagsförmiddagar i Melbourne. Det finns så otroligt många kaféer i den här stan och speciellt där vi bord. Dessutom är frukostarna/bruncherna så fantastiskt goda och kreativa att man varje gång hittar något nytt man aldrig provat innan. Sverige släng dig i väggen!

Och en liten kommentar om min detox. Jag har varit duktig, fantastiskt duktig, fram till denna veckan då det började gå utför. Innan i torsdags hade jag inte ätit en enda sötsak, frukt, nötter, gluten eller laktos (förutom osten förra helgen). Men så var jag bakis och hade introduktionsdag med specialmat och fina Chelsea hade fixat special bakelse till mig och i samband med att vara bakis och trött och sjukt hungrig så gav jag efter…
I fredags gjorde min chef, Jacinta, samma sak och jag tänkte ”va fasiken” denna helgen så är det fritt på alla fronter utom gluten. Så i veckan och helgen har jag tagit en paus ifrån detoxen men fortfarande varit stenhård med min gluten diet. Men imorgon går jag tillbaka igen. Inga ägg, nötter, socker, salt, peppar, laktos, gluten, frukt och skaldjur. Back to basics igen. Men jag tillåter mig själv vin och öl på helger. Japp, något måste man få unna sig.

I love weekends in Melbourne. There’s so many cafes all over the city and especially in our neighborhood. And the breakfast/brunch menus are incredible. There’s always something new on the menu that you’ve never tried before. Swedish boring breakfast sucks in comparison… Today we had breakfast at Proud Mary, which has the Swedish, state own, train sign over their door.

A small note about my detox.
I’ve been very very good. But on Thursday I was hangover and had induction day and wonderful Chelsea, HR at Aegis, had fixed me gluten free cakes so together with the hangover and how hungry I was, I just gave up and ate the cake, first sugar in 5 weeks! Then my manager, Jacinta, did the same thing on Friday and I thought ”f*k it” so this weekend I’ve eaten everything except gluten. But tomorrow, Monday, I’m back to the detox again. No more sugar, salt, eggs, lactose, nuts, fruits, gluten, seafood etc etc. Back to basics again.
But I do give myself the permission of drinking beer and wine during the weekends, I need at least some indulgence.

2 thoughts on “Breakfast at Proud Mary

  1. Miss U…
    Ser super mysigt ut, och gillar verkligen Johannes nya tröja.

    Om du väntar på paketet så behöver du inte vara orolig för att båten gått på grund elle så, det är jag som är sen i avsändnings startgroparna. Men håll ut, snart dimper det ner en liten grej.

    Jag älska också Lör, Sön även om vi nu inte äter ute lika mycket som ni. :O)
    Känner mig alltid utvilad och avslappnad på söndagar nu när jag inte är ute och svirar som förr.
    I dag är det farsdag, så vi har ringt alla berörda och nu ska vi försöka hitta på något utanför lägenheten. Du vet hur det blir när kylan kryper på, det blir lätt att fastna innomhus.

    Ska försöka ta lite bilder idag och skicka.
    KRAM!!!

  2. Ah, kan tanka mig att helgerna blir langre nar du inte dricker. Sa var det ju verkligen for mig i borjan av detoxen, nar jag var duktig… 😉 Fast jag festar inte alls i narheten av vad jag gjorde i Goteborg. Ar faktiskt trakigast av alla oftast, forutom pa bowlingen, da blev det lite val kanske…

Kommentera

