Blood

I måndags gav jag blod för första gången. Det var en spännande upplevelse. Först kom en liten bus till jobbet och hämtade upp mig. Sen fick jag svara på 20.000 frågor om mitt sexliv. Efter det fick jag ta massa prover innan jag slutligen blev införd i ett stort rum fyllt med massa sköna liggfåtöljer. Där fick bag ligga och kolla på Days of our Lives, tillsammans med massa andra blodgivare, medan jag gav bort 400ml blod. Efteråt blev jag visad till kafeterian där jag fick mängder av mat. Det fanns oändligt många konstiga drycker och korvar, ostar, pajer, kex, muffins, kakor mm mm. Sen fick jag åka med den fina bussen hem. Riktigt trevlig upplevelse var det!

On Monday I Donated blood for the first time. A very exiting experience. First a bus came and picked me up and drive me the approx 500 meters to the blood central. TheN I got water and had to answer about 20.000 questions about my sex life. I took loads of tests before they placed me in a big room with loads of comfortable lounge chairs. I laid in one, watching Days of our Lives together with the other donators, while giving 400 ml of blood. Afterwards they followed me to the cafeteria where there was an endless choice of biscuits, crackers, cheeses, muffins, milkshakes and other drinks. Then finally the bus drove me back to work. It was a very nice experience!

20120215-084920.jpg

20120215-084908.jpg

4 thoughts on “Blood

Kommentera

