Coconut water

Är på väg hem från yogan och dricker kokosnötvatten, något som skall vara väldigt bra för en efter träning och speciellt efter att man svettats mycket då det innehåller mycket mineraler och elektrolyter.
Det är rena supertrenden här i Australien att dricka kokosnötvatten, själv har jag provat en gång för länge sedan men är inte så förtjust i andra drycker än rent vatten under och efter träning. Men nu sitter jag här med min flaska och känner riktigt hur frisk och fräsch jag blir 😉
Smaken? Hmm, alltså det är inte vidare gott. Men det kommer ju från mig som inte gillar smaksatta drycker… Det både luktar och smakar pannkakassmet och det låter väl gott tänker du kanske. Det är det inte. Att dricka pannkakassmet är väl sådär om man tänker efter. Det lämnar en konstig unken smak i munnen och visst kan jag väl känna igen konosnötssmaken någon stans långt borta, men näe, inget som jag skulle dricka för att det är extra gott. Det ska dock vara bra för både det ena och det andra. Friskare hy, bättre återhämtning efter träning, mindre celluliter, föryngrande etc etc. Det finns en miljon olika utföranden av drycken här, så jag ska inte ge upp än, får prova några andra smaker och märken innan jag lämnar det åt sidan.

on my way home from yoga, drinking coconut water. Coconut water is extremely popular in Australia and supposed to be super healthy, especially after exercising since the minerals and electrolytes it has keeps you on top after excessive sweating. I’ve tried it once before, long, long time ago and didn’t like it then and to be honest, don’t really like it this time either.
It smells and tastes like pancake dough. Maybe you think that sounds good, but no, it isn’t. You don’t want to drink your pancakes. Need to tell though, that I’m a person that doesn’t like any kind of flavored drinks and usually only drink water during the day and especially during and after excercise. And there are loads of different brands and tastes of coconut water here in Australia so I should try some more before I give it up.
The benefits it gives you are supposed to be many: better, younger and healthier skin, less cellulitis etc etc.

20120322-194136.jpg

3 thoughts on “Coconut water

Kommentera

