New job!

Tack alla underbara för era kommentarer, det värmer! Jag vet att jag har en del läsare som följer mig dagligen, typ mamma, men det är alltid kul att höra från er andra också!
En sak de flesta frågade om, mitt jobb! Jo, jag jobbar ju på en av Australiens största mediagrupp, Aegis Media, hur jag hamnade där är en lång historia. Hittills har jag jobbat på finans avdelningen på ett av företagen inom gruppen, Mitchell & Partners, det har väl varit sådär roligt. Jag gillar ju siffror och excel mallar som en del av er vet 😉 Men tyvärr har det inte varit så mycket av det.
MEN, i måndags skrev jag på papper för ett nytt jobb! Jag flyttar över till Stadia media inom samma grupp och samma byggnad, bara en våning ner. Stadia jobbar med sportevenemang här i Melbourne och Australien. De är ansvariga för alla cricket matcher i landet, alla AFL (aussie rules = australiensisk fotboll) matcher i Melbourne (de flesta lagen kommer ifrån trakten…) och en hel del annat smått och gott inom sport. Där ska jag vara lite av en allt i allo/koordinator som fixar med eventen inför matcherna, bokar för gästerna, förbereder rapporter, hjälper säljare, VD:n och de andra. Känns som ett perfekt jobb för mig på ett sätt, jag älskar ju att fixa och strukturera och det blir många olika bollar i luften vilket jag gillar. Det är bara en liten komisk grej med det hela, det handlar om sport. Det handlar om sport som vi inte ens har i Sverige och som jag inte ens vet hur den spelas eller vad den går ut på! Alltså, jag har försökt lära mig cricket reglerna i ca 3 år nu, ända sedan blev tvingad att titta på the Ashes med Chris och Pete i en pub i Stockholm, det är omöjligt! Det går inte att förstå vad som händer om man inte är född med sporten tror jag. Men det är inte jag som ska spela och det är skitsamma för jag ska inte vara domare heller. Jag ska fixa runtom och det ska bli skitkul!

Thank you so much for all your comments! I know that I have a few followers that come in here everyday, i.e my mother, but to hear from the rest of you as well means a lot to me.
One thing you all wanted to know more about was my job. Well, I work for one of Australia’s biggest marketing communications group, Aegis Media, which includes a range of communication services business. Until now I’ve been working at the finance department within Mitchell & Partners. Being an engineer I love numbers and figures and excel spread sheets, but unfortunately it hasn’t been a lot of that in this job.
BUT, on Monday I signed a new contract for Stadia Media within the same group and in the same building. Stadia is working with media within different sports In Melbourne and Australia. Mostly being responsible for all the cricket games on a national level and AFL games (Aussie rules = Australian football) in Melbourne. My role is to be an business process officer/coordinator for the company, I’ll be working with all areas of the business; operations, sales and finance and will, amongst other, fix with the corporate boxes, finance reports, help the sales team, being an executive assistant etc etc.
I’m super excited since I love to fix and organiz and this job will have lots of different things going on at the same time witch suits me perfect. There’s only one little thing, it’s about sports. It’s about sports that we don’t even have in Sweden and that I don’t have a clue about. But I’m not going to be playing so I don’t really worry about that bit. I’m
Going to help with everything on the side and I’m so excited to start!/em>

20120328-085135.jpg
AFL: Men in short shorts, why not? 😉

Picture from SportsbetAustralia/em>

6 thoughts on “New job!

  1. Grattis till nya jobbet! Kan du berätta lite om hur du tänkte när du skulle söka jobb i melbourne? var det relativt lätta att få ett jobb? sponsrar ditt företag så du kan stanna i landet och jobba så länge du vill? kan du berätta lite mer om det praktiska, vore jättetacksam för det!

    Tack på förhand!!

  2. Hej!
    Även om jag är kass på att kommentera så läser jag faktiskt oxå din blogg regelbundet. Kanske inte varje dag, men alla inlägg som jag missat tar jag igen när jag väl går in! Kul att läsa att det går bra för er. Kram

Kommentera

