Backstreet eating

I fredags hade min man bokat bord på en pub klockan halv åtta, dock utan att meddela mig. Så klockan tjugo över sju ringde han och undrade var fasiken jag var någonstans. På stan svarade jag. Hade totalt tappat koll på tiden, shopping ni vet… Fick snabbt springa hem men det var ju självklart alldeles för sent så istället gick vi till den nya restaurangen som ligger på hörnet av vårt hus. Visade sig vara samma ägare, och samma koncept, som Birdman Eating. Fast istället heter den Backstreet Eating. Prisvärt och riktigt goda musslor och viner! Johannes tog något av en surprise meny och fick 3 rätters för $30, det är prisvärt! Dock var förrätten, enligt Johannes, det vidrigaste han någonsin ätit. Någon slags grispate med stelnat fett på ovansidan. Mycket franskt, mycket vidrigt. Själv åt jag som sagt galet goda musslor och ännu godare potatis, ja det var nog godaste potatisen jag någonsin ätit!
Väl hemma igen när jag skulle vila lite så låg det något hårt under kudden. Sjukt irriterad försökte jag fippla bort det men det visade sig vara ett stort hårt paket, innehållandes en IPad!!! Tjohoooll! Bara sådär liksom. Jag fyller inte år, ingen namnsdag än på ett tag och inget annat har jag gjort heller. Men min man tyckte ändå jag var värd en fin present. Kan man gifta sig med någon bättre??! Lekte med IPaden typ halva kvällen och avslutade det hela med ett härligt vänner avsnitt. Varför inte liksom? (Har redan sett senaste Gossip Girl 😉 )

On Friday evening my husband had booked us a table at one of the local pubs for dinner. He just didn’t tell me about it… So when he called me 10 minutes prior to dinner reservation asking where the hell I was, I just answered, in the city, shopping, why? I had completely lost track of time, shopping you know… So instead of pub dinner we went to the new restaurant in the same building as our apartment. It turned out to be the same owner and concept as Birdman Eating, but this one is called Backstreet Eating. Good food and reasonable prices. Johannes took the 3 course set menu, without understanding what was included, for $30. The starter was, according to him, the most disgusting thing he ever tasted. Some pork pate thing with dried fat on top. Didn’t look very yummy but apparently a delicatessen in France… I had delicious mussels with even more delicious potatoes. Probably the best potatoes I’ve ever tasted!
Back in the apartment I wanted to go for a small nap but when laying on my pillow I felt something underneath it. Incredible annoyed I tried to push it away but couldn’t, it was too big. Turned out to be a big package that Johannes had put there for me and inside was an IPad!!! It wasn’t my birthday nor had I done anything special. He just decided that I needed a gift and an iPad! Just like that, on a regular Friday night. I really married the most perfect man! 🙂

20120417-143436.jpg

20120417-143518.jpg

20120417-143540.jpg

20120417-143608.jpg

20120417-143632.jpg

20120417-143656.jpg

Kommentera

