Healthy?

Jag försöker äta mer nyttigt/hälsosamt. Främst för att jag vill gå ner i vikt men också för att jag är trött på att ständigt ha ont i magen och känna mig svullen. Plus att jag fått en rejäl släng av åldersnoja och har panik över att jag börjar bli gammal och att det ska synas, rynkor eller grå, trött hud är inte välkommna.
Men det är inte så lätt det där med att äta bättre. Speciellt inte när man jobbar på ett kontor där de konstant serverar mumsiga kakor. Jag och Ryan använder oss av My Fitness Pal, ganska kul och spännande att följa vad man faktiskt stoppar i sig, herrejesus vad brist jag måste ha på vissa ämnen och vilket överflöd av andra… Dessutom älskar jag skanningsfunktionen.
Igår när jag kom hem från yogan gjorde Johannes en nyttig smoothie till mig. Banan, avokado, shia bran, valnötter, mandelmjölk och kanel. Mycket bra fetter och inget onaturligt socker eller liknande. Det blev 500 kalorier. FEMHUNDRA KALORIER i ett glas smoothie!! Vad hände med resten av middagen liksom? Jag känner mig så besegrad.

I’m trying to eat better/healthier. Firstly because I want to loose weight and secondly because I’m so damn tired of having a constant stomach pain, walking around feeling bloated and sick. Plus I’ve gotten so scared of growing older. Any sign of wrinkles or grayish, tired skin freaks me out. But it’s not easy eating healthier, especially not while working at a company that serves delicious cakes every single day.
Me and Ryan have started using My Fitness Pal and it’s quite interesting seeing what it all adds up too, man I must have some serious lack of minerals in my body and an overload of some other. Yesterday after coming home from yoga my husband made me a smoothie. Avocado, banana, Shea brans, walnuts and almond milk. I added it to My Fitness Pal and it turned out to be 500 calories. FIVE HUNDRED CALORIES in one glass of smoothie!? What happened to the rest of my dinner??

20120427-082535.jpg

Kommentera

