ASOS Australia

I torsdags köpte Johannes en jacka till mig från ASOS och betalade extra för expresspost. Igår fick jag paketet. Det innehöll några konstiga tröjor och jeans med massa dragkedjor. Va fan tänkte jag!? Kollade lite extra noga på försändelsen och ser att de skickat en helt annan persons saker till mig. I paketet låg rätt avsändare, utanpå stod något helt annat, dvs mitt namn och adress. Har ringt runt och mailat men får inga svar. Ringde kvinnan i Queensland som egentligen skulle ha paketet, hon hade fått något helt annat även hon. Idag ringde en helt annan kvinna och berättade att hon fått två paket, det hon beställt och min jacka med mitt namn i paketet. Vi får inte svar från ASOS. Efter att frågat runt lite på jobbet visar det sig att nästan alla jag pratat med varit med om samma situation!
Jag är vansinnig. Hur jäkla svårt ska det vara. Det är deras främsta jobb, skicka ut rätt saker till rätt person. Hur många olika personer kan de skicka ut sakerna till egentligen? Dessutom, det är ett företag som helt specialiserat sig på internet handel, är det då inte självklart att de ska ha en fungerande kundtjänst?
Mitt tips, köp inget från ASOS Australia innan de skärpt sig.

On Thursday Johannes bought me a jacket from ASOS and payed extra for express post. Yesterday I received the package. It contained t-shirts, jumpers and jeans. WTF!? I realized it couldn’t be mine and checked the invoice inside, which had a completely different name on it, while the package had my name. I called the lady in Queensland who’s name was on the invoice, she had received a random package as well. I tried emailing and calling ASOS, without any luck. Today I received a call from another lady who had received two packages, hers and mine. Both addressed to her, but one with my name on the invoice. I still can’t get hold of ASOS. After asking a few people at work, it turned out they all had had the same experience!
I’m furious. How damn hard could it be?? As a web store, they should have 100% focus on sending out the right things to the right receiver. And even worse, as a company only focusing on selling items in the Internet, their customer service should be great and easy to reach.
My advice; don’t purchase from ASOS Australia until they have fixed those issues.

20120516-174342.jpg

Annonser

2 thoughts on “ASOS Australia

  1. jag har köpt en hel del på asos uk och det har funkat väldigt bra. Ja, förutom att jag köper fel storlek eftersom jag inte förstår mig på deras storlekssystem…

    • Jag vet! Men UK och Australien kan inte använda samma datorsystem då det tydligen inte funkar här… Eller så är Australiensiska posten världsbäst på att tappa bort saker?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s