GCC

Ok, long time no see. Har inte haft någon blogginspiration alls sista tiden. Vad ska man skriva om liksom…?
I vilket fall. Igår började vi med GCC, stegräknar tävling, här på jobbet. Som den tävlingsmänniska jag är har jag gett mig den på att vårt lag, dvs Stadia media, ska vinna. Och att jag ska vara bland de bästa i laget. Ganska svårt dock med tanke på att en av våra chefer cyklar 45km varje dag…! Men jag har bestämt mig så nu jäklar. Gick tre spårvagnshållplatser till jobbet igår och imorse och gör det samma på vägen hem. Går så mycket jag kan på jobbet och lunchen. Igår fick jag ihop 17200 steg, inte illa pinkat med tanke på att jag varken sprang eller var på gymmet utan bara en helt vanlig dag. Det tillsammans med min nya diet kommer göra susen. Har redan gått ner 3kg på 3 veckor.

I know, it’s been a while, haven’t had any inspiration the last days…
Anyway, yesterday we started the GCC competition at work, a step counting competition. And for being the competitive person I am I off course have to be best in my team, which is the Stadia media team. It’s not really feasible though, since Richard cycles around 45km every day. But hey, I’m so not going to be the worst, that’s a promise. Yesterday I managed to do 17200 steps, and that’s without running or exercising, just plain walking around the office and a bit longer walk than usual to the trams.

20120525-101838.jpg
Today’s goal; 20.000 steps.

20120525-132509.jpg
My new bible.

Kommentera

