Spring at ICI

Det var ett tag sedan vi var på kaféet runt hörnet, ICI, men i söndags medan jag fortfarande var lite skakig efter halsflussen gick vi dit. De byter meny inför varje årstid och nu har vårmenyn landat och så även deras spring eggs som är helt fantastiska. Jag vet jag ofta säger allt är gott och bäst men dessa ÄR något av det godaste hittills. Pocherade ägg, sparris, humus, kryddor och något annat jag inte kommer ihåg vad det heter… En fräsch, annorlunda och fyllig frukost/lunch.

It’s been a while since we went to our local cafe, ICI, but on Sunday, still being a bit shaky after my tonsillitis, we decided to go there for a late breakfast. They update their menu each season and now the spring menu has landed and so also their spring eggs. A delicious breakfast/lunch with poached eggs, asparagus, humus, spices and something else I don’t remember the name of… I know I keep saying the food I eat is always sooo good but this really really is.

20120924-143256.jpg

20120924-143723.jpg

20120924-143735.jpg
Deras gröt är inte dålig heller. I vanliga fall är jag ett ägg freak men efter att ha varit utan mat i 5 dagar valde jag att mjukstarta med gröt med äpplen, valnötter och pocherat päron. Mumma!

Their porridge isn’t too bad either. Normally I always eat eggs for breakfast but after being sick I needed something lighter. Porridge with green apples, walnuts and poached pears. Yummy!

Kommentera

