Fruitsalad

Jag är ingen fruktmänniska men när det är riktigt varmt ute är det gott med en fruktsallad istället för tung lunch. Freestyle café på Union street i South Melbourne har jättegod fruktsallad som inte bara består av melon som många andra gör.

I’m not a fruit person but when it’s really hot I like having a fruit salad instead of a heavy lunch. Freestyle cafe on Union street in South Melbourne has a great fruit salad that not only consist of melon like most others do.

20130208-122132.jpg

20130208-122143.jpg

5 thoughts on “Fruitsalad

  1. hej!! har föjt din blogg SÅ länge. Har själv bott i melbourne i ett år,älskade det. Nu är back i sverige, dock! saknar melbourne SÅ mycket.
    känner att jag gjort ”Mitt”, varit utomlands, upplevt, dags att skaffa ett liv i sverige..men ändå, kan inte låta bli att längta tillbaka. Ska jag tillbaka? vad känner du? vad har du för tankar? sverige, melbourne?! häljp!!! tack för en grym blogg!!

    • Hej Linda! Sa himla kul att hora att du foljt mig sa lange 🙂 Tack!
      Det ar ju sa svart att saga nagot om din situation da jag inte kanner dig, men for mig var allt ganska spontant och handlade mycket om att jag behovde en forandring och var i ”ratt plats’ i livet… Jag har skrivit lite mer om mitt flytt har.
      https://melbournetime.wordpress.com/2012/03/28/why-melbourne/
      Jag har bott utomlands tidigare, Sydney ett ar och Sydamerika i omgangar. Hade nog inte planerat att flytta utomlands i obestamd tid men det blev sa och jag trivs sa himla mycket. For tillfallet kan jag inte tanka mig att flytta hem igen men man vet ju aldrig.
      Jag tycker det ar viktigast att kanna efter vad man vill och behover. Vill du och kan du flytta igen, sa varfor inte? Det ar ju ingen som tvingar dig att gora det for resten av ditt liv 😉
      Sen behover du ju inte flytta NU pa en gang, man kan flytta precis nar man vill. Spelar ingen roll hur gammal man ar eller vart i livet man befinner sig, det ar aldrig for sent att gora forandringar om man inte trivs.
      Hoppas det ger dig lite svar… 🙂

  2. Åh vad gott med fruktsallad! Det är verkligen smaskigt när det är varmt ute och jag brukar faktiskt också äta det under sommaren till lunch när det är jobbigt att äta något varmt. Bäst är dock svenska jordgubbar med mjölk en stekhet dag! 🙂

Kommentera

