Week from Hell

Alltså förra veckan kan inte direkt räknas som en av mina bästa. Så mycket läskigheter hände att jag helst bara vill glömma bort den, men samtidigt var det ändå min sista lediga vecka så om vi bortser från att jag förra måndagen hittade en otrevlig liten larv i soffan… (Ni som känner mig kan ju bara TÄNKA er hur jag reagerade på den jäkla grejen) och att jag i fredags spenderade halva kvällen på akuten måste ju ge sjukvården i Australien ett stort cred för hur grymt bra den ändå är) så får jag väl säga att den varit helt ok ändå.
Last week will definitely not go down as one of my best ones so far. So many scary things happened to me that I mostly just want to forget about it. But at the same time it was the last week of my holiday, so if I try and ignore the fact that I on last Monday found a scary caterpillar in my couch (those of you who know me well can just imagine how I reacted on that…) and that I spent most of my Friday nigh in the emergency (I do have to give creds to the healthcare system in Australia for how amazing it actually is) I can say that the week has been OK.

Tuesday the Food Day

20130527-215152.jpg
Jag har inga bilder från i måndags då jag helst förtränger den dagen helt. Men i tisdags startade jag dagen med frukost med Nigel och Larissa på ICI. Av någon konstig anledning fick jag chopsticks och en liten porslinssked att äta min gröt med…?
Since I’m trying to erase last Monday from my memory I have no pictures from it. But I started Tuesday with breakfast at ICI with Nigel and Larissa. For some reason unknown they gave me chopsticks and a small porcelain spoon to eat my porridge with… 20130528-075923.jpg
Lagade min egen lunch dagen till ära!
Made my own lunch that day!
20130528-080134.jpg20130528-080143.jpg20130528-080152.jpg
Eftersom vi var tvungna (enligt mig) att sanera lägenheten på tisdagskvällen så blev det middag ute. Vi gick hela vägen till Backstreet eating och åt barramundi (jag) och sprätthöna (Johannes) och en ostbricka till efterrätt.
Since we had to sanitize our apartment on Tuesday nigh, dinner had to be in a restaurant. We went all the way to Backstreet eating (in our building) and had barramundi (me) and spatchcock (Johannes) and shared a cheese plate for dessert.
Wednesday the Tattoo Day
20130528-081324.jpg20130528-081531.jpg20130528-081540.jpg
20130528-082218.jpg
På onsdagen hängde jag mestadels med Shaun på Tattoo Magic (och Moa som tog korten).
Wednesday was mostly spent with Shaun at Tattoo Magic (and Moa who took the pictures).
Thursday the Relaxed Day
20130528-103553.jpg
Började torsdagen med lite träning på morgonkvisten.
Started Thursday with some morning exercise.
20130528-103819.jpg20130528-103810.jpg20130528-103838.jpg
Sen mötte jag upp Moa för frukost på Breakfast Thieves som har blivit klart bättre sen de öppnade. Satt i timmar och bara pratade innan vi hick vidare för lite promenad i Fitzroy.
Then I met up with Moa for some breakfast at Breakfast Thieves which is way better now than when they started about a year ago. We sat and talked for hours before we went for a walk through Fitzroy. 20130528-174811.jpg
Vi blev sugna på lite nya fräscha naglar så gick upp till North Fitzroy där vi hittade ett riktigt bra och prisvärt ställe, Nail Couture by Andrea.
We felt like getting some fresh nails and walked up to North Fitzroy where we found a great and rather cheap place, Nail Couture by Andrea. 20130528-175030.jpg
Sen ville Moa ha kanelbulle men det gick ju inte direkt att fixa så vi drog in på Veggie bar istället och hade världens nyttigaste lunch… Moa åt cheesecake och drack chokladmilkshake medan jag åt sticky date pudding och drack färskpressad citron, ingefära och honung. Älskar när man får äta vad man vill till lunch!
Afterwards we walked down to Veggie bar and had the healthiest of lunches… Moa had a cheesecake together with a chocolate milkshake and I had a sticky date pudding with fresh lemon, ginger and honey juice. Love when you can eat whatever you want for lunch!
Friday; the hospital Day

20130528-175846.jpg
Torsdagskväll blev jag sjuk. Hade feber och dålig mage som inte hade velat ge med sig under nästan hela veckan. Så på fredagen, efter att ha varit på nya konsultkontoret och skrivit på papperna för nya jobbet, blev det läkare och sen akuten. Min feber hade bara blivit värre och värre och magen smärtade massor så de trodde det var blindtarmen vilket det självklart inte var.
Thursday night I got a fever and a really bad tummy that had been going worse since beginning of the week. So on Friday, after been at my new consultancy company’s office where I signed the papers for my new job, I had to visit the doctor’s and then later the emergency. My fever got worse and worse and since my tummy was hurting painfully much they thought it was the appendix, which off course it wasn’t.

Kommentera

